onsdag 5 mars 2014

Vecka 10

Med en plan (inte ett mål, en plan) på cirka 46 km fanns det inte plats för misstag.

Måndag: Badminton följdes av 5 km. Fortfarande trötthet sen förkylningen men det var bara att köra. 4:26-fart. (5/5 km)
Tisdag: Dubbla pass. Gick helt okej. 6 + 5 km. (11/16 km)
Onsdag: 10.7 km strax över måltiden. Det var rätt tunga ben idag. (10.7/26.7 km)
Torsdag: 4.6 km, 3.4 av dem i backe. Min jävla karma kickade in och gav mig motvind uppåt, swell. Backen i fråga är cirka 550 meter uppför och rimligtvis lika mycket nedför, av varierande karaktär. Plågsamt, men säkert nyttigt. (4.6/31.3 km)
Fredag: Jättemycket vila och skitmånga mackor.
Lördag: 15.2 km. Tog mig an ett långpass precis enligt plan. Det var tungt och tufft med den kraftiga motvinden som rådde, men det gick ändå helt ok. Första 10 gick på 43:20, och efter timmen hade jag kommit 13.5 km. Det var sista 5 km som gick åt helvete då motvinden tilltog och jag hade det backigaste partiet kvar. Kufiskt nog var de första 10 km min snabbaste mil i år. (15.2/46.5 km)
Söndag: Gör nog om planen. Vilodag idag med, "stänger in" långpasset med vilodagar. På så sätt kan jag springa längre på lördagarna.

Avslutar alltså veckan med 46.5 km på 6 aktiviteter, 3h 33 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar