söndag 23 februari 2014

Vecka 8

Vecka 7 körde jag 34 km, vecka 8 var målet 38 km. Hur gick det?

Måndag: Milen dagen efter milen. Klarade måltiden med 2 sek/km. Sweet. (10/10 km)
Tisdag: 5.7 km på morgonen med sällskap (alla vet hur dålig jag är på att springa med sällskap, lägger mig automatiskt på en skitlångsam tid), 3 km på kvällen i 3h-tempo (4:15/km). (8.5/18.5 km)
Onsdag: ...OS-hockey?
Torsdag: 8 km, strax över måltiden. Bitch. I ärlighetens namn var jag längre över tiden nu än jag var under den i måndags. (8/26.5 km)
Fredag: 5 km. Tid okänt för jag lyckades ladda ur klockan. Lika bra det. Riktigt jävla pissväder idag. Fan i helvete. (5/31.5 km)
Lördag: Blött, halt, kallt, eländigt. Gick för långt idag, sug. Självkontroll = 0. 3 sek/km över måltiden. (10.5/42 km)
Söndag: Vila och viss känning i halsen. Skulle egentligen ha kört ett kortare pass idag men halsen...

Totalt blev det alltså 42 km. Nästa vecka är det alltså 42 km som gäller, denna gång på riktigt. Distansen med stort d. Får se hur många pass jag lyckas slå ut det på. Skulle helst se ett rejält långpass inblandat. Snart är jag nog uppe på de där illusiva 70 km/vecka. Hoppas hoppas.

Problemet med denna vecka var snön som gjorde comeback under onsdag kväll. Då Arboga Kommun gör ett halvdant jobb med plogningen av cykelbanor var det på vissa platser snö och is så jag var tvungen att använda broddar. Vissa delar var dock soprena, vilket gör broddarna till en ökad skaderisk för min del. Broddar på asfalt gör bra jävla mycket skada på mina redan känsliga fotleder. Det är ju sådär. Well-oh, vi kör väl vidare från här.

Måltiden, för den intresserade, är 4:30

6 aktiviteter
42.26 km
3h15 min
7.03 km i genomsnitt per pass
10.5 km var det längsta passet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar