tisdag 25 februari 2014

Att inte kunna hålla igen

I söndags kände jag att nåt var på gång i halsen. Inte halsont, men ändå rätt så slemmigt. Igår hade jag "ont" i halsen men kände mig ändå pigg. Jag om någon vet att man absolut inte får träna löpning med halsont. Vad gjorde jag? Tränade löpning. Betalar idag priset för det.

Problemet för mig är att jag har en bestämd sträcka jag "måste" klara av varje vecka, annars tror jag att min värld faller sönder. Det var därför jag inte ville se den större bilden och helheten var mindre än summan av delarna. Det här är mitt, och säkert många andras, stora problem. Att bli så pass mycket rutinmänniska så man kör mot bättre vetande.
Det är skillnad på att ta ett pass där kroppen känns som bly, och att ta ett pass när man är småsjuk. Det ena är heroiskt. Det andra är barnsligt. Jag valde det barnsliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar